Tuesday, September 18, 2007

Tak Faham?

Assalamualaikum.

Sempena meredakan sedikit tekanan kerja yang membelenggu sanubari insani ini, saya hidangkan beberapa siri perbualan di bulan Ramadhan Al Mubarak.

SATU

Lelaki Ini : Kau pergi bazaar ramadhan tak petang ni?
Lelaki Itu : Tak, aku tak berniaga.

DUA

Lelaki Ini : Hai, berbuka tadi makan apa?
Perempuan : Makan Mi Kari. Tapi pukul 5 tadi dah bedal murtabak.
Lelaki Ini : Oh, baru ingat nak ajak pergi Tarawih.

TIGA

Lelaki Ini : Maghrib pukul berapa?
Lelaki Itu : Wah...

EMPAT

Lelaki Ini : Kau tau tak salah satu kejadian ganjil yang berlaku dalam bulan puasa?
Lelaki Itu : Ini kan dialog kau. Mestilah aku tak tau. Apa yang ganjil tu?
Lelaki Ini : Tak nak teka?
Lelaki Itu : Kau ni memang saja nak panjangkan dialoglah suruh teka. Bagitau je la...
Lelaki Ini : Tu... tengok kejadian ganjil. Library penuh waktu lunch.
Lelaki Itu : (Bengang) - tetibe je nak bengang.

LIMA

Lelaki Ini: Apa beza LAMPU TIDUR dengan LAMPU STADIUM?
Lelaki Itu : Eh teka-teki ke ni? Macam tak ada kena mengena je dengan entri puasa.
Lelaki Ini : Siapa cakap ada kena mengena. Jawab jela...
Lelaki Itu : Malas aku nak jawab. Baik aku jawab quiz lecturer aku bagi jap lagi.
Lelaki Ini : Takpelah, biar korang yang jawab.
Lelaki Itu : Korang? Sape korang??
Lelaki Ini : Korang lahh...
Lelaki Itu : Ooo... korang...

Sekian. Tak faham?
Terima Kasih.

1 comment:

Anonymous said...

ENAM
Chin: Gua mau teka teki sama lo melayu..
Ali: Ha kasik la cina..
Chin: Apa benda aaa bila masuk segitiga, bila keluar gulung gulung? Tau ka melayu..
Ali: Wakaka cina. Seluar dalam daddy ko kan.
Chin: Binatang. Lan*** punya melayu.