Saturday, August 22, 2009

1 Ramadhan

Pekat malam. Hujan lebat seperti biasa

Aku berada di dalam sebuah kenderaan yang tidak pernah asing bagi aku. Di tempat duduk penumpang sebelah kiri.

Dan di sebelah aku, ada dia yang sedang memandu. Seperti suatu masa dahulu.


Aku : Kita nak pergi mana ni?

Dia : (Diam tersenyum)

Aku : Ayah... jangan pergi lagi eh...

Lantas terjaga dikejutkan hening malam tanpa apa.

Lantas dua tangan ini menekup wajah tanpa sebarang samar ini.

Istighfar. Al Fatihah.

Pastinya Ramadhan ini berbeza.

Salam Ramadhan semua.

Selamat merebut Jannah.

2 comments:

Jannah Jalidar said...

merimbun doa menghampar barokah
cucuran harap hadirnya sembah
selaut rindu mengharap jannah
jari sepuluh selalulah ditadah.

doa buat semua arwah musilmin muslimat yang telah meninggalkan kita. al-fatihah.

azrey said...

mcm buat stand upper lak jannah.

hehe gurau je. :)

al-fatihah.